close button

Kematian Kristus Di Kayu Salib Atau Perogolan Suci Yessica?

Assalamu ‘alaikum wa rahmatullah wa barakatuh. Segala puji-pujian bagi Allah, Tuhan yang Satu, yang tidak mempunyai isteri mahupun anak.

Artikel ini merumuskan pemerhatian saya semasa menyelidik nas Alkitab golongan Kristian yang berlegar-legar di pemikiran saya sejak sekian lama. Apa yang mengalakkan saya mempersembahkan rumusan ini adalah hakikat bahawa tiada seorang pun Kristian yang saya rujuk mampu mebuat bantahan terhadap teori saya ini.

Seperti yang kita sedia maklum, asas akidah agama Kristian adalah berdasarkan dua perkara yang berikut:

  1. Dosa asal yang diwarisi daripada Adam.
  2. Penyaliban dan korban darah Yesus kerana dosa asal Adam untuk penebusan dosa manusia seluruhnya.

Setelah mengkaji dan menyelidiki nas Alkitab golongan Kristian, pembaca akan dapat memerhatikan bahawa ia menyatakan sesuatu yang berlainan daripada kedua-dua asas yang kita nyatakan tadi dan mendedahkan suatu rahsia yang merupakan fakta yang tersembunyi. Dalam merenung kembali perkara ini, kita perhatikan bahawa akidah agama Kristian boleh dinyatakan sebagai: “Adam telah melakukan dosa”. Jika kenyataan ini terbukti, maka kita juga akan menjumpai kenyataan “Keturunan Adam mewarisi dosa daripada dosa asal Adam”. Jika kenyataan ini terbukti juga, maka kita boleh menjumpai kenyataan yang seterusnya menuju kepada kesimpulan pernyataan “Almasih disalib sebagai penebus dosa manusia”.

Adalah diperakui oleh ilmu mantik bahawa akibat adalah disebabkan oleh sesuatu penyebab; jika sebab-sebabnya adalah benar, maka akibatnya adalah benar, tetapi jika sebab-sebabnya tidak benar, maka mustahil akibatnya adalah benar. Sebagai contoh, jika saya berkata: “Mat membaling bola dengan kuat” dan kemudian berkata: “Bola bergerak disebabkan daya momentum seseorang”, maka kesimpulannya adalah bola ini bergerak disebabkan daya momentum semasa Mat membalingnya, dan perkara ini adalah benar. Perkara ini tidak mempunyai kaitan dengan agama Islam atau agama Kristian kerana ini merupakan perkara asas intelektual yang telah lama disepakati oleh ilmu mantik.

Maka, jika kita mahu mengaplikasikan perkara dalam ilmu mantik ini kepada akidah orang Kristian, kita harus bertanya mengenai kebenaran pernyataan pertama di mana terletaknya asas akidah Kristian: “Adam telah melakukan dosa” Supaya kita berlaku adil kepada golongan Kristian dan supaya kajian kita ini diterima oleh mereka, kita akan merujuk kepada Alkitab yang diterima pakai oleh mereka untuk menyokong pernyataan-pernyataan berikut.

Mari kita mulakan dengan bertanya: “Siapakah yang melakukan dosa? Adam atau Hawa?”

Para penganut agama Kristian mempercayai bahawa jawapannya adalah Adam. Namun, jika kita merujuk kepada Alkitab, kita akan mendapati bahawa ini tidak benar dan Adam tidak bersalah dalam perkara ini!

Berikut adalah bukti-buktinya:

Bukti pertama:

Kejadian 3:1-6 – “Adapun ular ialah yang paling cerdik dari segala binatang di darat yang dijadikan oleh TUHAN Allah. Ular itu berkata kepada perempuan itu: ‘Tentulah Allah berfirman: Semua pohon dalam taman ini jangan kamu makan buahnya, bukan?’ Lalu sahut perempuan itu kepada ular itu: ‘Buah pohon-pohonan dalam taman ini boleh kami makan, tetapi tentang buah pohon yang ada di tengah taman Allah berfirman: Jangan kamu makan atau raba buah itu, nanti kamu mati.’ Tetapi ular itu berkata kepada perempuan itu: ‘Sekali-kali kamu tidak akan mati, tetapi Allah mengetahui, bahwa pada waktu kamu memakannya matamu akan terbuka, dan kamu akan menjadi seperti llah, tahu tentang baik dan yang jahat.’Perempuan itu melihat, bahwa buah pohon itu baik untuk dimakan dan sedap kelihatannya, lagipun pohon itu menarik hati karena memberi pengertian. Lalu ia mengambil dari buahnya dan dimakannya dan diberikannya juga kepada suaminya yang bersama-sama dengan dia, dan suaminya pun memakannya”. (Alkitab terjemahan LAI, 2000)

Daripada teks di atas, kita mendapati bahawa Hawa-lah manusia pertama yang digoda untuk melakukan dosa dengan memakan buah terlarang tersebut, kemudian barulah Adam memakannya. Maka Hawa-lah yang merupakan penyebab dosa asal yang menyebabkan seluruh manusia ditimpa dosa dan bukan suaminya Adam, kerana Adam bukan orang yang pertama memakan buah terlarang tersebut.

Bukti kedua:
Bukti yang kita dapati daripada teks di atas diperkuatkan lagi dengan sebuah ayat di dalam Perjanjian Baru yang diimani oleh orang-orang Kristian hari ini:

1 Timotius 2:14 – “Lagipula bukan Adam yang tergoda, melainkan perempuan itulah yang tergoda dan jatuh ke dalam dosa” (Alkitab terjemahan LAI, 2000)

Bukti ketiga:

Dosa asal Adam tidak pernah disebutkan oleh Almasih di dalam Injil-injil tulisan Markus, Lukas, Matius dan Yohannes, maka ini menguatkan lagi hujah kita bahawa Almasih tiada kena-mengena langsung dengan dosa Adam.

Dalam menyemak semula bukti-bukti yang diberikan seperti diatas, maka didapati bahawa beberapa perkara penting telah didedahkan:

Pertama: Bukti jelas menunjukkan bahawa Adam tidak bersalah dan bebas daripada melakukan dosa di dalam Alkitab kerana jelas beliau tidak melanggari perintah Allah dan Hawa, isterinya yang melanggarinya.

Kedua: Penganut Kristian percaya bahawa dosa asal di mana seluruh umat manusia mewarisinya daripada “pendosa pertama” perlu melalui penebusan dosa. Oleh itu, jika kita merujuk kepada hakikat bahawa Hawalah yang merupakan manusia pertama yang melakukan dosa asal dan Adam hanyalah merupakan mangsa kepada kesalahan Hawa ini, maka adalah lebih logik bahawa penebusan dosa melalui senario yang berikut:

Manusia yang seharusnya dikorbankan selayaknya adalah seorang wanita, bukannya seorang lelaki. Jadi Tuhan Allah sepatutnya menjelma di dalam bentuk seorang wanita, bukannya lelaki, yang untuk tujuan ini kita namakan sebagai Yessica, bukannya Yesus. Ia adalah sebagai syarat supaya dia boleh melaksanakan penebusan dosa bagi dosa asal Hawa sepertimana yang termaktub di dalam Alkitab.

Selama mana orang-orang Kristian percaya bahawa penebusan dosa perlu dilakukan dengan pengorbanan paling penting yang dimiliki oleh seorang Juruselamat, maka Tuhan Allah yang menjelma sebagai seorang wanita seharusnya mengorbankan sesuatu yang paling penting baginya: iaitu kehormatannya. Adalah diketahui bahawa kehormatan seorang wanita yang terkenal alimnya merupakan sesuatu yang paling penting kepadanya, hatta walaupun diambil nyawanya sendiri. Maka senario yang paling logik – menurut standard yang diatur oleh orang-orang kristian sendiri – adalah bahawa seharusnya Allah membiarkan segerombolan Yahudi merogol Tuhan Yessica sebagai cara penebusan dosa daripada dosa asal Hawa untuk menghapuskan godaan yang diwarisi. Oleh itu darah keperawanan milik seorang wanita bernama Yessica dan bukannya penyaliban Yesus di kayu salib selayaknya menjadi penebusan dosa asal Hawa, jika logika Alkitab dituruti. Maka stigma kehormatan Yessica yang tercabul, yang tentunya akan terlekat juga kepada para pengikutnya, termasuk deraan-deraan yang akan dialaminya disebabkan perkara ini, akan menjadi suatu pengorbanan suci paling besar bagi penebusan dosa untuk seluruh umat manusia daripada dosa asal Hawa yang tidak mungkin dapat dihilangkan melainkan dengan darah keperawanan Tuhan Yessica.

Kesimpulannya:

Keputusan daripada kajian kita ini ialah bahawa perogolan suci Yessica, dan bukannya penyaliban Yesus Kristus, seharusnya menjadi simbol penebusan dosa yang sepatutnya diadaptasikan oleh umat Kristian khususnya dan dipersembahkan kepada umat manusia amnya. Walau bagaimanapun, kami percaya bahawa tidak ada sesiapapun yang mampu mempercayai betapa jijiknya akidah yang dibawa oleh para misionaris Kristian jika perkara ini tidak didedahkan.

Akhirul kalam, segala pujian hanyalah kekal bagi Allah, Tuhan seluruh alam.

11 Aug

26 Ulasan untuk artikel “Kematian Kristus Di Kayu Salib Atau Perogolan Suci Yessica?”

  1. sml Says:

    1.Jangan menghina agama orang lain, kelak mereka akan menghina agama kamu.

    2. Serulah kepada jalan tuhanmu dengan perumpamaan yang baik dan contoh perbuatan yang terpuji dan jangan kamu melampaui batas.

    3. Aku hanya menyampaikan amanat tuhanku kepadamu dan aku hanyalah pemberi nasihat yang boleh dipercayai bagi kamu.

    4. Dan barangsiapa yang menentang Rasul Allah (Muhammad) sesudah jelas kebenaran baginya, dan mengikuti jalan yang bukan diikuti orang-orang beriman, maka Allah akan biarkan mereka berleluasa terhadap kesesatan yang mereka kuasai. Kemudian akhirnya Allah masukkan mereka kedalam Neraka Jahannam (Neraka Paling Bawah) dan itulah seburuk-buruk tempat kembali.

  2. ying Says:

    Be Yourself…..GBU

  3. Bakas Says:

    Janganlah kita memperkecil-kecilkan agama lain..Setahu saya , tidak ada agama yang mengajar kita kejahatan..semuanya mengajar kebaikan…so kenapa masih wujud macam ne sekarang..Kalau kita dengan islam, biar la kita dengan islam., Kalau kita dengan kristen, Biarlah kita dengan kristen..teruskan usaha masing-masing..teruskan mengajar orang ke arah kebenaran..sebenarnya, kalau kita berterusan untuk merendah-rendahkan agama lain, maknanya kita di jalan kesalahan suda…Kita di zaman moden sudah..yang berlalu tu biarlah semuanya berlaku…dan jangan lagi diungkit..pandang ke hadapan

  4. pemirsa Says:

    http://islam.nab.su orang kristian melecehkan umat islam.

  5. lilian Says:

    Jessica yang mana satu? Jessica Simpson saya kenal lah. Hehehe.

  6. mawarni Says:

    aku hanya minta ama tuhan agar aku dibuat hidup yang nyaman sejahtera dan tentram

  7. aman Says:

    agama yang diubah suai manusia, memang tak boleh dipakai.

  8. Prince_UpSi Says:

    Artikel ini bagus.. tetapi kesimpulan tersebut boleh mengguris orang2 kristian. Rumusannya.. kristian yang diamalkan sekarang bukan ajaran Jesus tetapi ajaran yang dibawa oleh St Paul.. Itulah hakikatnya .. Banyak buku di perpustakaan yang menyimpulkan begitu.. Sedangkan kita tahu Jesus utusan Allah.. Maka ikutlah Jesus.. Tetapi ajaran Kristian (Nasrani) telah dipesongkan sejak ia berada pada zaman Pemerintahan Rom.. I2lah silapnya.. Sedangkan kita mengetahui daripada kebanyakan hadith Nabi Muhammad SAW yang membenarkan kita berkahwin dengan ahli-ahli kitab dan memakan sembelihan mereka kerana mereka agama Samawi (Drp Allah). Tetapi apa yang kesal ialah agama Kristian sekarang bukan lagi ajaran yang dibawa sebenar oleh Jesus (Isa A.S) yang berpandukan kitab Injil. Kitab Injil telah mengalami banyak perubahan fakta. I2lah yang menyebabkan kita (Umat Islam) ragu2 untuk bersama-sama mereka. Mereka bukan pengikut sebenar Jesus tetapi St. Paul. Kitab Injil mempunyai versi dan fakta yang berbeza dari setiap kitab-kitab Injil (Bible) yang lain. Manakah yang boleh kita tahu kitab yang mana2 antara2 tersebut kata2 daripada Allah. St Paul perlu bertanggungjawab.. Sedangkan Al-Quran bukan daripada hasil tulisan manusia bahkan Nabi Muhammad sendiri tidak menulisnya. Nabi Muhammad seorang yang tidak pandai menulis dan membaca. Mana mungkin Nabi Muhammad dapat menghasilkan bahasa yang sungguh indah dan takjub. Hanya Allah sahaja berkuasa. Wajarlah kita renungi dan fikir2knlah.

  9. albert Says:

    dulu saya tiada agama. Tp islam menyelamatkan saya dari jalan yang terpesong. saya nampak dalam islam ia banyak mengorbankan keseronokan dunia yang menyebabkan banyak orang tidak suka kepada Islam. Tapi sadarlah kebenaran itu pahit, tapi itulah hakikatnya.

  10. AMB Says:

    Jessica kah Atau Yessica yang diceritakan ini.
    Jesus kah atau Isa a.s kah yang diceritakan ni.
    Yang saya tau Isa a.s yang dihantar ke dunia ni untuk menyampaikan kebenaran bukan dari cerita/ajaran Poulus @ Soulus. Nabi Isa a.s ajar umatnya untuk menyembah Tuhan yang Esa dan buat perkara yang bagus. Yang cerita Nabi Isa jadi Tuhan ni tidak benar sama sekali. Sebelum Nabi Isa a.s pun tak satu pun nabi mengajar umatnya mengajar Tuhan ada tiga dalam satu. Itu sebabnya dalam Al Quran menafikan ketuhanan Isa dan itu lah kebenaran yang disampaikan.
    Ceritanya begini, mengikut pemikiran sayalah, jika anda seorang pencipta robot paling hebat di dunia ini, dan robot yang anda cipta itu tiba2 ada masalah takkan lah anda sendiri pencipta robot tersebut nak jadi robot pula, ciptalah robot yang paling/lebih hebat lagi untuk menyelesaikan masalah robot tersebut.
    Martabat manusia dengan Tuhan paling lah jauh bezanya. Bagus jadi Malaikat lebih hebat lagi, dia tidak makan / minum dan tak bernafsupun nak kahwin. hehehe…

  11. solihin Says:

    di dalam islam setiap shalat selalu kita minta Ya Allah tunjukkanlah jalanMu yang lurus. Tapi tidak pernah dijelaskan jalan yang lurus itu seperti apa. ini membingungkan. sementara di agama kristen dengan jelas Yesus mengatakan: Akulah jalan kebenaran dan hidup, tidak ada seorang pun yang selamat jika tidak melalui Aku.

    Yesus mengatakan hal ini dengan TEGAS. Tidak ada keraguan atau kebimbangan sama sekali dalam ucapanNya.

    mengapa Yesus mengatakan demikian? Karena Yesus adalah Tuhan yang menjelma manusia.

    Bahkan Nabi Muhammad sendiri menyuruh umatnya untuk percaya kepada Yesus atau nabi Isa.

    Satu lagi yang menjadi kebimbangan. Jikalau Muhammad sungguh-sungguh nabi yang dipilih Tuhan, kenapa Muhammad menyuruh umatnya untuk mendoakan jiwanya? seolah-olah Muhammad sendiri tidak kuasa untuk menyelamatkan jiwanya tanpa doa para umatnya. Apakah anda pernah mendengar nabi lain yang minta didoakan seperti halnya Muhammad? Tolong anda jawab itu. Jika Muhammad benar diutus Allah mengapa Muhammad sendiri meragukan Allahnya dengan cara meminta umatnya untuk mendoakan jiwanya? Bukankah itu membingungkan?

  12. insomniac Says:

    slm kepada semua…
    sy amt t’tarik dgn perbincgn ini..tetapi benarlah kita sbg umat manusia menerima kerasulan kedua2 nabi junjungan besar kita Nabi Isa A.S dan Nabi Muhammad S.A.W…kt jg tidak dpt menolak kebenaran dr kitab2 agama Samawi yang tlh di turunkan oleh ALLAH SWT..dr kitab taurat,zabur,Injil dan ALquran kepada rasul2 pilihanNYA..Nabi Daud (Davis ),Musa ( Moses ),Isa ( jesus ) dan Muhammad.

    TIDAK DPT TIDAK..kita semua harus mengimaninya( yakin dan ceriman tanpa ragu ),kerana semuanya ini adalah kurniaan ALLAH SWT Sbg Rabbul A’LAMIN..Tuhan seluruh sekelian Alam.

    Cuma tidak dinafikan bahawa ajaran2 kitab selain Al Quran telah diubah dan di putar belitkan oleh para ahli kitab zaman2 terdahulu sebelum KELAHIRAN mUHAMMAD S.A.W, sbb itulah ALLAH cuba membuka mata iman kita hambanya yg byk melakukan dosa ini supaya mengikut ajaran rasul terakhir pilihanNYA iaitu Muhammad ygmn kelahiran Muhammad juga bkn dr kaum Yahudi ( disebut sebagai Bani Israil ) supaya mereka akn sedar dan akur bahawa bkn kaum mereka shj yg mulia di sisi ALLAH, DAN SESUNGGUHNYA ALLAH adalah Maha MENGETAHUI ATAS SESUATU…( spt juga kewujudan Syurga dan Neraka ALLAH SHJ TUHAN YANG MAHA TAHU APA HIKMAHNYA ( SEBAB DAN RAHSIA ) DIA MENJADIKAN SYURGA DAN NERAKA…

    SEBAGAI MANUSIA YG TELAH DIKURNIAKAN akal dan kewarasan ALLAH ada dimana2 tetapi adakah kita sedari atau tidak dan adakah kita sanggup mencariNYA??????????TEPUK DADA TANYA AKAL DAN IMANMU..SEMOGA KITA SEMUA BEROLEH KEJAYAAN DUNIA DAN AKHIRAT..AMIN..yA RABBAL A’LAMIN..

  13. xhxhk Says:

    to solihin:
    Perlu diketahui individu muslim itu juga membuat kesalahan, walaupun hanya sekecil zarah tidak kira secara fizikal atau hatinya sendiri, jadi perlulah berdoa/menyesali/ingat/teguhkan akidah. Waima dia Imam sekalipun.

    Malah diperingatkan oleh kita, Tiada daya dan upaya kecuali dengan pertolonganMu Ya Allah. Jelaslah tidak boleh kita bergerak, berfikir, malah nyawa melainkan dengan izinNya.

    “Ya Allah tunjukkanlah jalanMu yang lurus”
    Maksudnya kita manusia meminta bimbingan Illahi terus ke arah yang benar. Sesungguhnya manusia itu bernafsu, mudah tersesat walaupun terlahir hanya dari perkara yang kecil, seperti meng-hak-kan apa yang dia tidak punya(banyak maksudnya), berputus asa(merungut kerana ditimpa bencana, kesusahan, antara sedar atau tidak) dan lain-lain yang lari dari akidah.

    maksud kamu selawat ke?
    walaupun saya muslim saya sendiri tertanya² kenapa perlu berselawat,

    sila ke:
    http://upi.iskandariah.perubat.....lawat.html

  14. saleh Says:

    nabi kami adalah utusan terakhir Allah swt kepada seluruh umat manusia dan dia diutuskan utk membw berita gembira kepada org beriman dan mberi peringatan kpd org fasiq. kami bersungguh2 mgucapkan selawat keatas nabi muhamad krn kami menginginkan shafaat darinya ketika kita dihidupkan kembali lg d hari pembalasan nant
    tp apa yg paling penting sekali, nabi kami muhammad melarang sama sekali menyembahnya kerana dia adalah manusia biasa spt kita juga dan diala penutup segala nabi.

  15. Brotherood Says:

    Setiap kita akan mengatakan bahawa agama kita adalah yg terbaik dan benar. Tetapi kita harus ingat tidak satu agama pun yang membenarkan umatnya untuk mengadili kepercayaannya orang lain, kerana itu sememangnya fakta. Kita hanya tahu menilai kepercayaan org lain tetapi kita tidak menilai agama kita sendiri. Cuba la dengan kebolehan yang kita ada, kita cuba untuk mencari kepincangan dalam umat kita sendiri daripada mencari kepincangan agama lain..

    Tak mengira islam atau kristian, kedua2 agama tersebut datangnya dari allah, datangnya dari langit, diturunkan oleh-Nya untuk kebaikkan umat manusia. Apalah gunanya kita saling membandingkan kedua2 nya sedangkan kita penganutnya tidak menuruti apa yang dimahukan oleh setiap agama.

    Isu diatas menarik minat saya untuk dibincangkan, kenapa Adam dipersalahkan sedangkan dosa itu dilakukan oleh Hawa. Oleh itu saya sukacita mengatakan semua kita berdosa, tdak mengira lelaki atau perempuan dan dalam Injil mengatakan cthnya dalam:

    (Rome 12:14) “…dari adam sehingga ke zaman moses, kematian memang sudah lama telah memerintah manusia, sedangkan adam yang tidak berdosa dihukum oleh kerana keingkarannya untuk menuruti kehendak-Nya…”

    Jadi maksudnya disini, knpa Adam itu berdosa kerana ingkar untuk menuruti kehendak-Nya disebabkan terpengaruh, dan ini melalaikannya sehingga menimbulkan kemurkaan-Nya.

    Ya, sememangnya kedua2 bukti diatas tertulis di didalam Injil tetapi adakah kaum adam terlalu baik sehingga artikel ini ditulis sehingga menyalahkan sepenuhnya hukuman dosa oleh-Nya kepada kaum Hawa?

  16. danial Says:

    kalau kita rujuk kepada alquraan Allah menceritakan mengenai Isa as secara terperinci berbanding nabi dan rasul yang lain. Ini ada hikmahnya. Pada pendapat saya salah satunya untuk kita mengkaji dan memahami cerita sebenarnya. Oleh itu pada saya tidak salah pada sesiapa yang berminat dan berkemampuan untuk mengkaji dan menilai serta membandingkan dengan apa yang ada sekarang.

  17. pengikut cinta Says:

    salam damai

    1. kenapa selalu umat islam mengatakan yang Kitab Injil itu telah diubahsuai / palsu / sesat??

    2. kenapa selalu umat islam mengatakan yang mereka ini ditindas??

    3. buruk sangatkah apa yang diajar di dalam Kitab Injil itu??

    4. kenapa umat islam yang membaca Kitab Injil ini selalu mentafsirkan yang bukan-bukan tentang ajaran di dalamnya… dan memutar belitkan ayat-ayat di dalamnya… ??

    5. kenapa umat islam sangat memburuk-burukkan agama orang lain…? dan apabila dipersoalkan… mereka mudah memberontak? kenapa mereka sahaja boleh mengatakan orang tetapi orang tak boleh mengatakan mereka??

    6. cari satu ajaran pun di dalam kitab injil itu yang mengajar pengikutnya untuk membunuh orang lain… kalau dapat… nyatakan???

    “Love your enemies, do good to those who hate you, bless those who curse you, pray for those who mistreat you.” Luke 6 : 27-28

  18. ony Says:

    lu pikir lah sendiri!!!!hahahaa…

  19. Hendra Setiawan Says:

    Kejadian 3:1-6 – “Adapun ular ialah yang paling cerdik dari segala binatang di darat yang dijadikan oleh TUHAN Allah. Ular itu berkata kepada perempuan itu: ‘Tentulah Allah berfirman: Semua pohon dalam taman ini jangan kamu makan buahnya, bukan?’ Lalu sahut perempuan itu kepada ular itu: ‘Buah pohon-pohonan dalam taman ini boleh kami makan, tetapi tentang buah pohon yang ada di tengah taman Allah berfirman: Jangan kamu makan atau raba buah itu, nanti kamu mati.’ Tetapi ular itu berkata kepada perempuan itu: ‘Sekali-kali kamu tidak akan mati, tetapi Allah mengetahui, bahwa pada waktu kamu memakannya matamu akan terbuka, dan kamu akan menjadi seperti llah, tahu tentang baik dan yang jahat.’Perempuan itu melihat, bahwa buah pohon itu baik untuk dimakan dan sedap kelihatannya, lagipun pohon itu menarik hati karena memberi pengertian. Lalu ia mengambil dari buahnya dan dimakannya dan diberikannya juga kepada suaminya yang bersama-sama dengan dia, dan suaminya pun memakannya”. (Alkitab terjemahan LAI, 2000)

    wah tuhan telah membohongi hawa dengan berkata “Jangan kamu makan atau raba buah itu, nanti kamu mati.” Tuhan di alkitab berbohong, jadi jangan ikuti alkitab….

  20. Hendra Setiawan Says:

    tentang sholawat banyak hadisnya….

    Rasulullah saw bersabda: “Barang-siapa yang membaca shalawat kepada-ku sekali, Allah akan memberikan balasan shalawat kepadanya sepuluh kali.”[HR. Muslim 1/288.]

    Rasul saw bersabda: “Janganlah kamu menjadikan kuburanku sebagai hari raya, dan bacalah shalawatmu pa-daku, sesungguhnya bacaan shalawat-mu akan sampai kepadaku, di mana saja kamu berada.”[HR. Abu Dawud 2/218 shahih, Ahmad 2/367]

    Rasul saw bersabda: “Orang yang bakhil adalah orang yang apabila aku disebut, dia tidak membaca shalawat kepadaku.”[HR. At-Tirmidzi 5/551, begitu juga imam hadis yang lain, lihat Shahihul Jami’ 3/25 dan Shahih At-Tirmidzi 3/177]

    Rasul saw bersabda: “Sesungguh-nya Allah mempunyai para malaikat yang senantiasa berkeliling di bumi yang akan menyampaikan salam kepadaku dari umatku”. [HR. An-Nasa’i, Al-Hakim 2/421]

    Rasul saw bersabda: “Tidaklah se-seorang mengucapkan salam kepadaku kecuali Allah mengembalikan ruhku ke-padaku sehingga aku membalas salam-(nya).” [Abu Daud no. 2041]

    jd jika kita bersholawat kepada nabi…itu bukan untuk nabi tapi kembali untuk kebaikan kita sendiri…klo nabi sih tidak perlu didoakan dah dijamin surga….
    dengan memberi sholawat, menunjukkan kita cinta rosul dan penciptanya…maka mereka akan memberikan respon balik….

  21. MATKEDAH Says:

    KAMU SEMUA BACA NI… ASHHADU ANLA ILAHA ILLALLAH, WA ASHHADU ANNA MUHAMMADAR RASULULLAH….. MOGA ALLAH SWT TERIMA KITA TERMASUK NON MUSLIM YG TELAH BACA, AMIN

  22. don Says:

    dari mana pula cerita Perogolan Suci Yessica?” di temui??? adakah ada dlm alkitab??/ atau mana mana kitab??????

  23. Hendra Setiawan Says:

    untuk pengikut cinta

    10 BANTAHAN BIBLE SEBAGAI AJARAN KASIH…!!

    1. “Jangan kamu menyangka bahwa AKU datang untuk membawa damai di atas
    bumi; AKU datang bukan untuk membawa DAMAI melainkan PEDANG (Matius
    10:34).

    2. “AKU datang untuk melemparkan api ke bumi dan betapakah AKU
    harapkan, api itu telah menyala ! ” (Lukas 12:49).

    3. “Kamu menyangka, bahwa Aku datang untuk membawa damai di atas Bumi?
    Bukan, kata-K…u kepadamu, bukan damai, melainkan PERTENTANGAN”
    (Lukas 12:51).

    4. “Akan tetapi semua seteruku ini, yang tidak suka Aku menjadi
    rajanya, bawalah mereka kemari dan BUNUHLAH mereka di depan mata-Ku”
    (Lukas 92:27).

    5. “Dan campakkanlah hamba yang tidak berguna itu ke dalam kegelapan
    yang paling gelap. Di sanalah akan terdapat ratap dan kertak gigi”
    (Matius 15:30).

    6. “Mereka menumpas dengan mata pedang segala sesuatu yang di dalam
    kota itu, baik laki-laki maupun PEREMPUAN, baik TUA maupun MUDA,
    sampai kepada LEMBU, DOMBA, dan KELEDAI ” (Yosua 6:21).

    7. “Tetapi dari kota-kota bangsa-bangsa itu yang diberikan TUHAN,
    Allahmu, kepadamu menjadi milik pusakamu, JANGANLAH KAU BIARKAN HIDUP
    APAPUN YANG BERNAFAS ” (Ulangan 20:16).

    8. “Siapa yang menghujat nama TUHAN, pastilah ia dihukum mati dan
    dilontari dengan batu oleh seluruh jamaah itu. Baik yang asing maupun
    orang Israel asli, bila ia menghujat nama TUHAN , HARUSLAH DIHUKUM
    MATI” (Imamat 24:16).

    9. Firman TUHAN untuk membantai kaum Amalek: “Jadi pergilah sekarang,
    kalahkanlah orang Amalek, tumpaslah segala yang ada padanya, dan
    janganlah ada belas kasihan padanya. Bunuhlah semuanya, laki-laki
    maupun PEREMPUAN, KANAK-KANAK MAUPUN ANAK-ANAK YANG MENYUSU, LEMBU
    maupun DOMBA, UNTA maupun KELEDAI ” (Samuel 15:3).

    10. TUHAN itu PAHLAWAN PERANG; TUHAN, itulah nama-Nya. (Keluaran 15:3)

  24. xoxo Says:

    sangat tidak logik…… kematian Yesus adalah untuk menebus dosa semua umat manusia..bukan untuk Adam sahaja…Tuhan telah menjatuhkan hukuman kepada Adam dengan mengusir mereka dari taman eden..dengan hukuman, maka dosa mereka telah terampun…cuma mereka yang memulakan dosa….dan umat Kristian tidak pernah mengajar bhwa dosa dimulakan oleh Adam sahaja,,TETAPI “DOSA ADAM DAN HAWA” kerna kedua2 mereka telah melakukan dosa…banyak sangat salah faham…

  25. mr.paul Says:

    dah diakui para ahli teolog kitabsuci ayat yg asli hanya 18% itupun ditentang sendiri…kalo 18% ni di edit,disisip,dikurang,habislah…

  26. umat manusia Says:

    saya faham maksud artikel di atas,maksudnya begini:”jika yg bersalah sebenarnya adalah hawa,maka mengikut logika kristian,sepatutnyalah tuhan menjelma sebagai wanita dan bernama yessica (sebab jika lelaki guna nama yesus),dikorbankan dengan cara memperkosanya sbg cara cara penebusan dosa hawa”…penulis artikel membuat perbandingan begini untuk mengajak kita berfikir sejenak tentang logika kristian ni. tetapi,jika jesus telah melakukan penebusan dosa pada waktu itu,maka umat kristian sekarang berbuat dosa lagi,maka siapa yang akan menebus dosa tersebut?sebab jesus telah naik ke langit?kalau begitu,sewajarnya jesus perlu dikorbankan setiap kali umatnya berbuat dosa sehinggalah hari kiamat tiba?!cuba fikir sejenak logikamu wahai umat kristian? think…properly and deeply…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *